Kirjoittaja Aihe: Omituinen ilmoitus  (Luettu 4530 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest91

  • Vieras
Omituinen ilmoitus
« : 24.07.2010 - klo:20:37 »
Kun asennan opensuse 11.3 niin se ilmoittaa seuraavaa ennen asennusta:
Käynnistinlatain asennettiin osiolle joka ei sijaitse kokonaisuudessaan
128 Gt alapuolella. Järjestelmä ei ehkä käynnisty.
Tuo ilmoitus tulee huolimatta siitä millain osioin.Levyllä on omalla osiollaan Vista ja
yksi windows-osio.
Mitä kyseinen ilmoitus tarkoittaa? Teenkö jotain väärin?
Asensin kuitenkin ilmoituksesta huolimatta ja järjestelmä käynnistyy mun mielestä normaalisti.

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Omituinen ilmoitus
« Vastaus #1 : 24.07.2010 - klo:22:51 »
Ilmeisesti asennat käynnistyslataajaa levyn juuri-osiolle joka on osiotuna siellä windowsin jatkona.

Kerta se opensuse käynnistyy ei sinun tarvitse tuosta välittää. Mikäli tuon käynnistyslataajan asentaa vaikka mbr:lle (pääkäynnistystietue) niin silloin tuota herjaa ei tule, mutta kuten sanottu se toimii niin älä korjaa ehjää :)

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Omituinen ilmoitus
« Vastaus #2 : 25.07.2010 - klo:11:25 »
Omituista kyllä. Olen tehnyt puhtaan uuden automaattisen asennuksen, ilman wintoosaa, ja silti tulee toi ilmoitus???

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Omituinen ilmoitus
« Vastaus #3 : 25.07.2010 - klo:14:49 »
Omituista kyllä. Olen tehnyt puhtaan uuden automaattisen asennuksen, ilman wintoosaa, ja silti tulee toi ilmoitus???
Miten sinulla on/oli levy osiotuna? Minne määritit grubin asentumaan?

guest158

  • Vieras
Vs: Omituinen ilmoitus
« Vastaus #4 : 25.07.2010 - klo:19:17 »
Omituista kyllä. Olen tehnyt puhtaan uuden automaattisen asennuksen, ilman wintoosaa, ja silti tulee toi ilmoitus???

Eihän tuossa pitäis olla mitään outoa, jos olet asentanut grubin esim levyn ainoalle osiolle, kun kaiketi useimmat nykyaikaiset levyt on isompia kuin 128 M... tai sun koneesi (=emolevyn bios) ei satu tukemaan niin isoa levyä kuin sulla on käytössäsi, vaan 'tunnistaa' siitä vaan osan, niinkuin Harmie jo kirjoittikin

Asenna se käynnistyksen lataaja (Grub) mbr:ään, niin eiköhän tuo herja jää pois

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Omituinen ilmoitus
« Vastaus #5 : 26.07.2010 - klo:10:07 »
Itselleni tuli myös tuo ilmoitus kun olin lajentanut windowsin-partitiotą ja asensin susen uudelleen.
Kummatkin käytöjärjestelmät käynnistyvät ihan ok. Eli ilmoitus ei tässä koneessa aiheuta toimenpiteitä.  ;)
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma