openSUSE > openSUSE.fi

Tiimit

(1/6) > >>

guest174:
Mitäs mieltä porukat olisivat jos perustettaisiin tiimejä kaupunkeittain tai lääneittäin? Tyyliin samoin kuin Ubuntun porukka? Syy miksi ehdotin kyseistä asiaa olisi se ensinnäkin se että "uusi" Linux-käyttäjä saisi tietoa myös muista distroista kuin ja vain "ainostaan" Ubuntusta jota tarjotaan AINA ensimmäiseksi "distroksi". OpenSuse voisi myös olla se "ensimmäinen" distro jos sitä saisi vain "levitettyä" laajelmiten ja saisi enemmän "julkisuutta" tässä Hyper Ubuntu kiihkoilussa.

Itse olen ollut aikaisemmin monta vuotta käyttänyt sekä red hat + Fedoraa , debiania ja Ubuntua neljällä koneella ja mutta jostain syystä en ole koskaan päässyt " sisälle" tuon Ubuntun filosofiaan ja  järjestelmään sisälle. Nyt neljällä koneella on sekä Fedora 6:nen, debian etch, Ubuntu feisty ja OpenSuse 10.2. Jos näistä pitäisi valita se TODELLINEN pääkäyttis niin vaikeaa se on. Jokaisessa on sekä hyvät ja huonot puolensa, mutta kuitenkin kallistuisin OpenSusen puoleen kaikista huolimatta. Onhan siinäkin hyvät + huonot puolensa mutta kuitenkin se olisi se distro jota mielestäni kannattaisi "markkinoida" aloittelijoille Ubuntu tyyliin..

Ps: Jokainen kuitenkin valitsee sen "oman" distron, mutta tämä voisi olla se myös yksi vaihtoehto. Itse olen ainakin ajatellut että perustaisin tänne "hämeeseen" oman tiimin..

guest141:
Olisihan tuossa sinällään hieman ideaa ainakin mitä nyt itse ajattelen jos haluaa pitää tapaamisia ja muutenkin, vaikka muute tämä internetti tavoittaa aina kun toimii niin kaikki meidät :)

Owdy:
Ihan hyvä idea. Voisin kuvitella että asennusapuja yms otettaisiin myös vastaan.


--- Lainaus käyttäjältä: zonwet - 19.05.2007 - klo:23:24 ---Syy miksi ehdotin kyseistä asiaa olisi se ensinnäkin se että "uusi" Linux-käyttäjä saisi tietoa myös muista distroista kuin ja vain "ainostaan" Ubuntusta jota tarjotaan AINA ensimmäiseksi "distroksi". OpenSuse voisi myös olla se "ensimmäinen" distro jos sitä saisi vain "levitettyä" laajelmiten ja saisi enemmän "julkisuutta" tässä Hyper Ubuntu kiihkoilussa.

--- Lainaus päättyy ---
Mua ärsyttää tuo että joka paikassa tyrkytetään vaan Ubuntua. Flugin sähköpostilistastakin on tullut uus Ubuntu lista.

presidentti:
Miksei voisi tuo kaupunkitiimitkin toimia, mutta omasta mielestä voitaisiin koittaa saada tätä väkeä foorumilla pikkuisen isommaksi vielä. Veikkaan, että seuraava sysäys tulee kesäkuussa, kun mikrobitti pistää ulos suuren linux -testin. Toisaalta jos yhtään miettii niin melko varmaan se ubuntu on siellä kärjessä, mutta paree olis olla openSUSEnkin samoilla pisteillä.
Harmi vaan että sekin testi tulee olemaan epäreilu, kun fedora6 lykätään pihalle tänään eikä se siihen testiin ehdi.

Joku tuki olisi jees, mutta itse antaisin asennukseen korkeintaan puhelintukea, eikä mentäisi paikan päälle asentamaan. Sen verran ihmiset saisivat sitä opetella.

Owdy:

--- Lainaus käyttäjältä: presidentti - 20.05.2007 - klo:09:32 ---Miksei voisi tuo kaupunkitiimitkin toimia, mutta omasta mielestä voitaisiin koittaa saada tätä väkeä foorumilla pikkuisen isommaksi vielä.
--- Lainaus päättyy ---
Totta puhut.


--- Lainaus --- Veikkaan, että seuraava sysäys tulee kesäkuussa, kun mikrobitti pistää ulos suuren linux -testin. Toisaalta jos yhtään miettii niin melko varmaan se ubuntu on siellä kärjessä, mutta paree olis olla openSUSEnkin samoilla pisteillä.
--- Lainaus päättyy ---
No jos Pikkarainen on testiryhmässä mukana ,Ubuntun menestys on taattu ;D  ;)


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta