Kirjoittaja Aihe: Opensuse 11.1 ääniongelma  (Luettu 3547 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest255

  • Vieras
Opensuse 11.1 ääniongelma
« : 12.02.2009 - klo:12:40 »
Asensin kakkoskoneeseeni Opensuse 11.1:den. Koneessa on Asuksen A7M266 -emolevy. En tullut kiinnittäneeksi huomiota äänen puuttumiseen vaikka siitä tulikin virheilmoitus Xfce:n käynnistyessä ennen kuin asensin tämän sivuston ohjeiden mukaan MSI Mega Sky 580 tv -kortin ajurit. Kaffeine tunnisti sen jälkeen heti tikun ja haki kanavat, mutta kun yritin katsella telkkaria sain virheilmoituksen "kaikkien äänimodulien alustus epäonnistui" ja ohjelma kaatui. Yast tunnisti ihan oikein äänipiirin. Alsakonfin ajosta ei ollut apua. Osaako kukaan neuvoa miten saisin äänen/telkkarin toimimaan?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2771
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Opensuse 11.1 ääniongelma
« Vastaus #1 : 12.02.2009 - klo:13:03 »
Toimiiko muuten äänet openSUSEssa?

Oletko asentanut kaffeinen packmanin asennuslähteistä vai openSUSEn? Asenna packmanin versio jos ei ole vielä.
Asenna paketti libxine1 joka löytyy packmanin asennuslähteistä.

Asennuslähteen voit lisätä Yastilla kohdasta
Ohjelmisto --> Yhteisöasennuslähteet, sieltä laita rasti kohtaan "packman repository"

guest624

  • Vieras
Vs: Opensuse 11.1 ääniongelma
« Vastaus #2 : 12.02.2009 - klo:13:27 »
Ja kait olet ryhmän "audio" jäsen?
jonkun päivityksen jälkeen mulla oli jostain syystä oletuksena semmonen, etten ollut tuon ryhmän jäsen, ja etiskelin pitkään, että missähän vika mahtaa olla...

guest255

  • Vieras
Vs: Opensuse 11.1 ääniongelma
« Vastaus #3 : 12.02.2009 - klo:14:22 »
Toimiiko muuten äänet openSUSEssa?

Oletko asentanut kaffeinen packmanin asennuslähteistä vai openSUSEn? Asenna packmanin versio jos ei ole vielä.
Asenna paketti libxine1 joka löytyy packmanin asennuslähteistä.

On asennettu jo Packmanilta.

Asennuslähteen voit lisätä Yastilla kohdasta
Ohjelmisto --> Yhteisöasennuslähteet, sieltä laita rasti kohtaan "packman repository"

Eikös muuten Unkarissakin ollut joku samantapainen paikka mikä kannatti lisätä asennuslähteisiin, olen vain unohtanut mikä se oli?

guest255

  • Vieras
Vs: Opensuse 11.1 ääniongelma
« Vastaus #4 : 12.02.2009 - klo:14:24 »
Ja kait olet ryhmän "audio" jäsen?
jonkun päivityksen jälkeen mulla oli jostain syystä oletuksena semmonen, etten ollut tuon ryhmän jäsen, ja etiskelin pitkään, että missähän vika mahtaa olla...

Toi autto! Ruksasin ja boottasin, alko pelittää. Kiitos  :) Ai niin kyllä mä päivitin vielä sen libxinen, Kaffeine oli kyllä ainakin alun perin Packmanilta. En tiedä kumpi oli tärkeämpi, mutta joka tapauksessa vaati uudelleen käynnistyksen.

guest624

  • Vieras
Vs: Opensuse 11.1 ääniongelma
« Vastaus #5 : 12.02.2009 - klo:15:52 »
Eikös muuten Unkarissakin ollut joku samantapainen paikka mikä kannatti lisätä asennuslähteisiin, olen vain unohtanut mikä se oli?

Tarkoitatko gurua?
Eiköhän se ihan saksassa ensisijaisesti sijainnut, peilejä sitten ympäriämpäri.

Jokatapauksessa guru on jokin aika sitten fuusioitu packmaniin.

Muita "suositeltavia" tämäntyyppisiä pakettilähteitä en muista.