openSUSE > Internet, tietoverkot ja viestintä

Oracle VM VirtualBox - minne pitäisi viellä kirjautua ?

(1/2) > >>

Ktpen:
Latasin / asensin Discovery:sta 'Oracle VM VirtualBox' sovelluksen, mutta en saa sitä käyttööni, vaan saan tällaisen kehtotuksen (kts. liite) -> Olen 'Yast Adminstrator Settings' - työkalulla kirjautunut Yast:iin ja 1.) lisännyt itseni käytäjien ryhmään sekä 2.) asentanut siellä Virtuaalikoneen + KVM hallintatyökaut. Kwallet kyyykähti tämän jälkeen (näin se koska mulla on siellä muita kuin openSUSE tilejä jemmassa ja ne putosi alas) mutta sain se uudellen pystyyn.

Mutta en ymmärrä, mitä kehotteen viimeinen lause tarkoittaa käytännössä: ''Don't forget re-login your user account!' - eli millä käyttäjätilillä pitäisi vielä kirjautua uudestaan, kun koneen uudellen käynnistäminen ei auttanut tässä asiassa. [Huom. Tämän sama 'Oracle VM VirtualBox' sovellus toimii Manjarossa latauksen/asentamisen jälkeen 'out-of-box' ilman mitään jälkitoimenpiteitä.]


 

png:
Minä ymmärsin tuosta, että pitää loggautua ulos ja takaisin sisään. Eikä tarvitse edes sammuttaa konetta. Ja sitten pitäisi jo toimia.

SuperOscar:
En tiedä, asettaako Manjaro sitten käyttäjän jo valmiiksi vboxusers-ryhmään, mutta ryhmämuutokset eivät tule voimaan ilman uudelleenkirjautumista.

Ktpen:
@png @SuperOscar Kiitos paljon ohjeista ! Varmistin vielä että Yast::ssa että olin tehnyt liittymiseni kuten pitääkin. Sittein tein sekä uloskirjatumisen -> ei auttanut; tein uudelleen käynnistyksen -> ei auttanut. Eli saan edelleen joka kerta saman ilmoituksen, jonka jo liitin ensimmäiseen viestiini. Poistin 'Oracle VM VirtualBoxin' ja kokeilen 'Boxit' sovellusta. Palaan asiaan.

peran:
Olethan testannut, että käyttäjäsi kuuluu vboxusers-ryhmään, kuten SuperOscar pyysi tarkistamaan.

Sen voi tarkistaa päätteellä (,jonka saa auki CTRL+T:llä)...

--- Koodia: ---groups

--- Koodi päättyy ---

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta