Kirjoittaja Aihe: VMware-server ja näytön resoluutio  (Luettu 3854 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
VMware-server ja näytön resoluutio
« : 13.08.2007 - klo:22:27 »
Mikähän siinä on kun en ole koskaan saanut openSUSElla toimimaan virtuaalikoneen fullscreen modea hyvin kuin 800x600 resolla. Tää on ainoa asia joka toimi edellisessä distrossani paremmin, eli 1074x768 resollakin hienosti. Nyt jos isomman reson laittaa, kuva siirtyy vasemmalle ja osa jää piiloon. Lisäksi kuvaan ilmestyy vaakaviivoja. Näytönohjaimesta eikä vwmwaresta se ei voi olla koska sama kombinaatio toimi toisessa distrossa.

Samaan liittyen, Saxissa on se testausnäyttö jossa on ne nuolet joista kuvaa pitäs voida siirrellä. Mulla ei tapahdu nuolista mitään. Mistä se johtuu?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VMware-server ja näytön resoluutio
« Vastaus #1 : 13.08.2007 - klo:22:50 »
Muistan joskus kaukaisesta ajasta samanlaisia ongelmia vmwaren kanssa. Itse ajoin silloin Windows-koneella vmware:a.
Muistaakseni silloin piti asentaa vmware-tools (tjsp), mutta en tiedä onko enää näin siitä on kuitenkin ja pari vuotta aikaa.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VMware-server ja näytön resoluutio
« Vastaus #2 : 14.08.2007 - klo:06:40 »
Jep, vmware-tools kannattaa asentaa. Muistaakseni sieltä menusta piti view valikon alta laittaa täppi autofit window tai guest. Tai sitten molemmat. Auttoi ainakin mulla kun winkkaria ajoin ja mulla on laajakuva näyttö. Muuten ei saanu 16:10 suhdetta näkyyn oikein.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: VMware-server ja näytön resoluutio
« Vastaus #3 : 14.08.2007 - klo:07:17 »
Onko joku saanut sitä asennettua openSUSE virtuaalikoneelle? Mulla se antaa virheilmon ja ei asennu.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VMware-server ja näytön resoluutio
« Vastaus #4 : 14.08.2007 - klo:09:30 »
Asensin 10.3 vmwarella ja asennuksessa sai jo valita oikean reson ja kuvasuhteen. Tools pakettikin asentui, mutta ainakaan hiiri ei toimi kuten pitää, eli ctrl+alt näppäintä pitää käyttää. mulla on siis toi maksullinen vmware.

EDIT: Aiheesta poiketen. Vmware käyttää eth1, mikä on oikein, mutta suse eth0. Mistäs tuota muokkaan kun yastissa kohta on harmaana.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2007 - klo:09:37 kirjoittanut arijoutsi »
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VMware-server ja näytön resoluutio
« Vastaus #5 : 15.08.2007 - klo:07:30 »
Aloin sitten tarkemmin tutkiin vmwarea ja eihän tuo tools paketti ollutkaan asentunut. Asensin vielä winkkarin ja siihen tools paketti asentui kivuttomasti. Kokeilin vielä pclinuxos asennusta ja edelleenkään tools paketti ei asennu. USB väylät ei myöskään toimi missään järjestelmässä.

eth0 ongelma ratkesi kun laitoin NATin päälle vmwaresta.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

juippis

  • Vieras
Vs: VMware-server ja näytön resoluutio
« Vastaus #6 : 25.08.2007 - klo:10:56 »
Onko joku saanut sitä asennettua openSUSE virtuaalikoneelle? Mulla se antaa virheilmon ja ei asennu.

Luo symlink tuosta X:sta tuonne hakemistoon? Xorg muutti /usr/X11R6 -hakemiston alta /usr -hakemistoon ja jotkut ohjelmat ilmeisesti etsivät sitä vielä tuolta vanhasta paikasta.

Lainaus
joonas@justice:~ > ls /usr/X11R6/bin/
egvim  evim  gvi    gvim      rgview  scanadf  xcam
eview  gex   gview  gvimdiff  rgvim   xauth    xscanimage

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: VMware-server ja näytön resoluutio
« Vastaus #7 : 29.09.2007 - klo:11:23 »
Nyt ei käynnisty full screen ollenkaan:

Koodia: [Valitse]
Unable to find an appropriate host video mode.
Adding the guest mode to the 'display' subsection of the 'screen' section of your /etc/X11/XF86Config and restarting X is likely to help.

Failed to switch to full screen SVGA mode.