openSUSE > Viihde ja pelit

Enemy territory ja työpöytä

<< < (2/3) > >>

arijoutsi:

--- Lainaus käyttäjältä: linux123 - 17.11.2010 - klo:10:23 ---
--- Lainaus ---Mutta aikansa ku ettii niin löysin vastaukseksi oivan keinon joka on ollut ihan käsillä kokoajan eli
avaa toisen istunnon ja vaihtaa istunnosta toiseen Ctrl+Alt+F7 tai F8 että sellasta kivaa.
--- Lainaus päättyy ---

Miten tämä toinen istunto käytännössä avataan?

--- Lainaus päättyy ---

Kde4:ssä: Alapalkin suse kuvakkeesta poistu ja sieltä, vaihda käyttäjää.

guest658:
Sorry typeryyteni  ;D . Minun esittämät kysymykset voivat olla vanhoille linux-harjoille aina välillä aika tyhmiä vaikka minulle on joskus väitetty ihan pokkana ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan  ;D

Kokeilin tätä alussa tuolta ctrl + alt + f1 tilasta kirjautumalla siellä käyttäjällä sisään ja annoin komennon startx, mutta tämä toimiikin näköjään ihan graafisesti. Harmien linkin ohjeilla en saanut toimimaan.

harmie:

--- Lainaus käyttäjältä: linux123 - 17.11.2010 - klo:10:56 ---Sorry typeryyteni  ;D . Minun esittämät kysymykset voivat olla vanhoille linux-harjoille aina välillä aika tyhmiä vaikka minulle on joskus väitetty ihan pokkana ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan  ;D

Kokeilin tätä alussa tuolta ctrl + alt + f1 tilasta kirjautumalla siellä käyttäjällä sisään ja annoin komennon startx, mutta tämä toimiikin näköjään ihan graafisesti. Harmien linkin ohjeilla en saanut toimimaan.

--- Lainaus päättyy ---
Katsoithan ohjeen tarkkaan? pelkkä startx ei riitä.

--- Koodia: ---startx -- :1

--- Koodi päättyy ---

guest658:

--- Lainaus ---Katsoithan ohjeen tarkkaan? pelkkä startx ei riitä.

--- Lainaus päättyy ---

Joo. Siis yritin tuota startx hommaa jo ennen kuin laitoin tänne tuon kysymyksen ja luin nuo linkin ohjeet. Tuo oli siis minun oma kokeilu ennen kuin tiesin edes komennosta startx -- :1.

Ja tämä
--- Koodia: ---startx -- :1
--- Koodi päättyy ---
antaa hirveän rimpsun asioita ja lopussa pisteenä iin päälle fatal server error : Bad display name, exiting

Minulle kyllä riittää tuo graafinenkin rinnakkais istunnonsuorittaja vallan mainiosti.

Muokkaus: Kokeilin tässä vielä ohimennen tuota startx -- :1 menetelmää ja nyt se toimi myös minulla. Tiiä sitten mikä siinä silloin oli vikana  ::)

Muokkaus2: Muistinkin nyt syyn miksei tuo silloin toiminut. Olin luonnut toisen käyttäjätilin - "vieras" ja yritin sillä tuota startx -- :1 temppua. En siis tajunnut, että se toimii siten, että pitää samalla tunnuksella kirjautua uudestaan millä on jo sisällä.

harmie:

--- Lainaus käyttäjältä: linux123 - 17.11.2010 - klo:12:26 ---
--- Lainaus ---Katsoithan ohjeen tarkkaan? pelkkä startx ei riitä.

--- Lainaus päättyy ---

Joo. Siis yritin tuota startx hommaa jo ennen kuin laitoin tänne tuon kysymyksen ja luin nuo linkin ohjeet. Tuo oli siis minun oma kokeilu ennen kuin tiesin edes komennosta startx -- :1.

Ja tämä
--- Koodia: ---startx -- :1
--- Koodi päättyy ---
antaa hirveän rimpsun asioita ja lopussa pisteenä iin päälle fatal server error : Bad display name, exiting

Minulle kyllä riittää tuo graafinenkin rinnakkais istunnonsuorittaja vallan mainiosti.

--- Lainaus päättyy ---
Täytyypä testata kotona poistan tai päivitän ohjeen jos ei kerta enää toimi.

EDIT: Kyllä minulla toimii ohjeen mukaan. Päivitän jossainvaiheessa tuon helpomman tavan sinne kunhan kerkeän.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta