Kirjoittaja Aihe: Näyttö sammuu jos ei tee mitään  (Luettu 7717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest728

  • Vieras
Näyttö sammuu jos ei tee mitään
« : 16.03.2010 - klo:11:57 »
Olen yrittänyt muuttaa näytön asetuksia niin, että se pysyisi päällä koko ajan.
Personal Settings (Configure Desktop) -> Display -> Power Control -> Täppä pois kohdasta 'Enable display power management' -> Apply. Ei auta
Personal Settings (Configure Desktop) -> Advanced -> Power Management -> Valitus että 'PowerDevil seems not to be started.'
Personal Settings (Configure Desktop) -> Advanced -> Service Manager -> 'Startup Services' -> Pannaan täppä kohtaan PowerDevil -> Start -> Apply
Personal Settings (Configure Desktop) -> Advanced -> Power Management -> Edit Profiles -> Performance -> Screen -> Täppä pois kohdasta 'Enable Display Power Management'

Mennään keittämään kahvia -> ruutu pimeänä kun tulen takaisin.

Personal Settings (Configure Desktop) -> Advanced -> Power Management -> General Setting -> Täppä kohtaan 'Let PowerDevil manage screen powersawing' -> Apply

Uudelleen tutkimaan jääkaapin sisältöä -> ruutu pimeänä

Linux puu 2.6.31.12-0.1-desktop #1 SMP PREEMPT 2010-01-27 08:20:11 +0100 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
KDE: 4.3.5 (KDE 4.3.5) "release 0"
Acer Aspire AX1301 (desktop)

Mikä mättää?


Voi h..vetti. Näytönsäästäjä. Oli kai jäänyt oletusasetuksille.

Qrc

  • Vieras
Vs: Näyttö sammuu jos ei tee mitään
« Vastaus #1 : 16.03.2010 - klo:13:49 »
Kappas, sattuikin sopivasti, kiitos tästä.

Eilen illalla samaisen asian kanssa yritin tapella tuloksetta. Ei vaan sitten millään lähtenyt pois, noh, olisipa se pitänyt arvata...

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 931
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Näyttö sammuu jos ei tee mitään
« Vastaus #2 : 16.03.2010 - klo:17:31 »
Äkkiseltään tulee mieleen enää xset-komento, jota voisi kokeilla:

Koodia: [Valitse]
xset s off
Kokemukseni mukaan tuolla saa kyllä helposti sitten kaiken näytönsäästämisen pois käytöstä, mitä et varmaankaan tavoitellut. Voit kokeilla xsetin muitakin valitsimet, ”xset --help” ja silleen.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

guest1400

  • Vieras
Vs: Näyttö sammuu jos ei tee mitään
« Vastaus #3 : 21.04.2011 - klo:20:08 »
Olen omasta mielestäni säätänyt kaikki asetukset (virranhallinnan profiilit) niin ettei ruudun pitäisi pimetä, mutta ei auta. Näytönsäästäjänkin olen ollut muuttavinani niin ettei sen pitäisi mennä päälle (näytönsäästäjä ei siis pitäisi olla oletusasetuksilla), ei auta.  Mitähän en mahda hoksata? Aikaisemman version (11.2) kanssa ei tällaista ongelmaa ollut, tämän kanssa olen taistellut liiankin kanssa.
Acer Aspire 5530
KDE
11.3

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Näyttö sammuu jos ei tee mitään
« Vastaus #4 : 21.04.2011 - klo:22:20 »
Olen omasta mielestäni säätänyt kaikki asetukset (virranhallinnan profiilit) niin ettei ruudun pitäisi pimetä, mutta ei auta. Näytönsäästäjänkin olen ollut muuttavinani niin ettei sen pitäisi mennä päälle (näytönsäästäjä ei siis pitäisi olla oletusasetuksilla), ei auta.  Mitähän en mahda hoksata? Aikaisemman version (11.2) kanssa ei tällaista ongelmaa ollut, tämän kanssa olen taistellut liiankin kanssa.
Acer Aspire 5530
KDE
11.3
Olet virran hallinnan kaikista profiileista laittanut asetukset 1. kuvan mukaan ja n.säästäjän 2. kuvan mukaan.
Itselläni oli aiemmin ongelmia näytön kirkkauden ja myös näytön pimenemisen kanssa, muistaakseni se korjaantui kun lisäsi käynnistysparametreihin acpi_osi=Linux  -> Yast2->Käynnistyslatain->Muokkaa 3. kuvan mukaan.

Ja koneeni on Acer Extensa 5235, suse 11.3, KDE 4.5.5
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

guest1400

  • Vieras
Vs: Näyttö sammuu jos ei tee mitään
« Vastaus #5 : 22.04.2011 - klo:13:13 »
Olen omasta mielestäni säätänyt kaikki asetukset (virranhallinnan profiilit) niin ettei ruudun pitäisi pimetä, mutta ei auta. Näytönsäästäjänkin olen ollut muuttavinani niin ettei sen pitäisi mennä päälle (näytönsäästäjä ei siis pitäisi olla oletusasetuksilla), ei auta.  Mitähän en mahda hoksata? Aikaisemman version (11.2) kanssa ei tällaista ongelmaa ollut, tämän kanssa olen taistellut liiankin kanssa.
Acer Aspire 5530
KDE
11.3
Olet virran hallinnan kaikista profiileista laittanut asetukset 1. kuvan mukaan ja n.säästäjän 2. kuvan mukaan.
Itselläni oli aiemmin ongelmia näytön kirkkauden ja myös näytön pimenemisen kanssa, muistaakseni se korjaantui kun lisäsi käynnistysparametreihin acpi_osi=Linux  -> Yast2->Käynnistyslatain->Muokkaa 3. kuvan mukaan.

Ja koneeni on Acer Extensa 5235, suse 11.3, KDE 4.5.5

Tarkistin että asetukset on samoin kuin kuvissa ja lisäsin Yastissa tekstin pätkän, sammuu edelleen n. 5 minuutissa.

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Näyttö sammuu jos ei tee mitään
« Vastaus #6 : 22.04.2011 - klo:16:44 »
No nyt en osaa enempää neuvoa, mutta jospa jollakin muulla olisi hyviä vinkkejä...
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma


guest1400

  • Vieras
Vs: Näyttö sammuu jos ei tee mitään
« Vastaus #8 : 22.04.2011 - klo:20:36 »
Kiitos jkaija vaikkei neuvot tällä kertaa tuottaneet haluttua tulosta. Nyt tiedän etten ole ihan tumpelo vaan olin ihan oikeilla jäljillä :) Jotain vain asetuksista tuntuu puuttuvan kun ei säätämiset auta.

Harmien vinkillä näyttö pysyy päällä, kiitos linkistä. Ensin tosin meinasi sormi mennä suuhun jotta mihinkä se koodin pätkä pitääkään laittaa. Jos siis joku muukin pohtii samaa asiaa niin se laitetaan konsoliin, ite laitoin pääkäyttäjänä.

guest158

  • Vieras
Vs: Näyttö sammuu jos ei tee mitään
« Vastaus #9 : 22.04.2011 - klo:23:33 »
Jännä (?) juttu miten erilaisia ongelmia sitä ihmisille tuleekaan. Mä asensin vasta nyt tän 11.4:n ja tietty KDE:llä eikä mitään ongelmia oo tullut näkyviin muutaman ekan tunnin aikana.
Asennus puhtaalle levylle ja kaikki viralliset päivitykset sisään ynnä joitain yhteisön päivityksiä myös, mukaanluettuna nVidian ajuripäivitys. Skypekin asentui ilman herjoja niinkuin aina ennenkin, paitsi 11.3:ssa ei. No toki sen siihenkin ois saanu, kun sen yhden tiedoston ois käyny hakemassa.
Vaikuttaa (vielä) erinomaiselta 'teokselta'.
Mutt KDE:n päivityksiä en ole tehnyt viimekertaisen 11.3-sussun aikaisten ongelmien takia. Siksi koko 11.3-sussu jäi vain kokeiluksi mun osaltani. Miten on KDE 4.6.2-päivityksen kanssa? vai mikä sen viimeisin bugi-fix-versio lieneekään?
Vai onko edelleen vain arvauksen (kokeile ja erehdy) varassa, milloin on toimivaksi fixattu paketti jaossa? ...kun mä ainakin periaatteessa uskon, ett vakaammaksi ja virheettömämmäksi ne pyrkii pakettia fixaamaan. - Ihan niinkuin noi muutkin liki sata päivitystä asennuksen jälkeen...