Kirjoittaja Aihe: Ongelmia yhdistettäessä suojattuun langattomaan verkkoon  (Luettu 3575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bronson

  • Vieras
Moriensta vaan!

Olen käyttänyt pari vuotta suse 11.1:ä ja asensin eilen suse 11.3:n. Ongelmana on, että en voi yhdistää suojattuun langattomaan verkkoon (suojaamattoman kanssa ei ole ongelmia). KnetworkManager ja wicd löytävät langattomat verkot, mutta herjaavat yhdistettäessä salasanasta. Suse 11.1:ssä langaton toimi virheettömästi WEP suojauksen kanssa samoin Windowsissa. Suse 11.3:ssa mikään salaus ei toimi.

Osaako kukaan auttaa miestä hädässä?

(Niin ja capslokki ei ole päällä)

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ongelmia yhdistettäessä suojattuun langattomaan verkkoon
« Vastaus #1 : 12.02.2011 - klo:15:19 »
Moriensta vaan!

Olen käyttänyt pari vuotta suse 11.1:ä ja asensin eilen suse 11.3:n. Ongelmana on, että en voi yhdistää suojattuun langattomaan verkkoon (suojaamattoman kanssa ei ole ongelmia). KnetworkManager ja wicd löytävät langattomat verkot, mutta herjaavat yhdistettäessä salasanasta. Suse 11.1:ssä langaton toimi virheettömästi WEP suojauksen kanssa samoin Windowsissa. Suse 11.3:ssa mikään salaus ei toimi.

Osaako kukaan auttaa miestä hädässä?

(Niin ja capslokki ei ole päällä)
Itsellä on joskus ollut sillein, että on pitänyt käydä laittamassa se salasana sinne knetworkmanagerin asetuksiin muokkaamala sitä kyseistä verkkoa. Jostain syystä ei toiminut kun se kysyi verkonsalasanaa sillä ponnahdus ikkunalla.

Bronson

  • Vieras
Vs: Ongelmia yhdistettäessä suojattuun langattomaan verkkoon
« Vastaus #2 : 12.02.2011 - klo:15:43 »
Moriensta vaan!

Olen käyttänyt pari vuotta suse 11.1:ä ja asensin eilen suse 11.3:n. Ongelmana on, että en voi yhdistää suojattuun langattomaan verkkoon (suojaamattoman kanssa ei ole ongelmia). KnetworkManager ja wicd löytävät langattomat verkot, mutta herjaavat yhdistettäessä salasanasta. Suse 11.1:ssä langaton toimi virheettömästi WEP suojauksen kanssa samoin Windowsissa. Suse 11.3:ssa mikään salaus ei toimi.

Osaako kukaan auttaa miestä hädässä?

(Niin ja capslokki ei ole päällä)
Itsellä on joskus ollut sillein, että on pitänyt käydä laittamassa se salasana sinne knetworkmanagerin asetuksiin muokkaamala sitä kyseistä verkkoa. Jostain syystä ei toiminut kun se kysyi verkonsalasanaa sillä ponnahdus ikkunalla.

Kiitokset nopeasta vastauksesta! Ei toiminut minulla tuo ratkaisu. Unohtui tuossa aijemmassa viestissä mainita, että käyttämäni reititin on Buffalo Airstation WHR-G125 ja wlan korttini on Intel Wireless 5100 AGN.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ongelmia yhdistettäessä suojattuun langattomaan verkkoon
« Vastaus #3 : 12.02.2011 - klo:16:47 »
Kokeile katsoa lokista mitä herjaa tulee samalla kun yrittät kirjautua langattomaan verkkoon.

Koodia: [Valitse]
su
tail -f /var/log/messages

Bronson

  • Vieras
Vs: Ongelmia yhdistettäessä suojattuun langattomaan verkkoon
« Vastaus #4 : 12.02.2011 - klo:17:26 »
Nyt ratkes!

SUSE FOORUMILTA LAINATTUA:
If your wireless network is encrypted, and it should be to protect your data and your identity, then you will need the key in order to make a connection. With WPA and WPA2, you may use a pass phrase; however, that is not recommended for WEP. The reason is that WEP has several algorithms used to convert between a phrase and a key. If your AP and Linux use different methods, you will never connect. The safe way is to log into your AP and find the key that it is using. If the AP belongs to someone else, they will need to get the key for you. It will be a string of hexadecimal numbers – 10 for 64-bit, and 26 for 128-bit encryption. Caution: If you run iwconfig as root, it will output a line like

Vaihdoin suojauksen WEP --> WPA-PSK(TKIP) ja yhteys alkoi pelittää. Aijemmin kokeilin samaa tuloksetta. Luultavasti minulla oli silloin jotain pielessä yhteyden asetuksissa.