Kirjoittaja Aihe: pomppiva kuvake ja käyttö historia (Ratkaistu)  (Luettu 4590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest550

  • Vieras
pomppiva kuvake ja käyttö historia (Ratkaistu)
« : 30.10.2012 - klo:13:33 »
pääseekö jotenkin eroon hiiren kursorin vieressä pomppivasta kuvakkeesta,kun avaa sovelluksen.omasta mielestä olen ottanut kaikki tehosteet pois,mutta vielä se siinä pomppii.
saako tuon "viimeiseksi käytetyt" pysymään automattisesti tyhjänä,ettei se keräisi mitään historiaa,vaiko täytyykö se tyhjentää aina itse

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 926
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: pomppiva kuvake ja käyttö historia
« Vastaus #1 : 30.10.2012 - klo:14:46 »
pääseekö jotenkin eroon hiiren kursorin vieressä pomppivasta kuvakkeesta,kun avaa sovelluksen.omasta mielestä olen ottanut kaikki tehosteet pois,mutta vielä se siinä pomppii.

Se ei liitykään tehosteisiin millään tapaa vaan on vanhempaa kalustoa.

Järjestelmän asetukset > Ohjelma- ja järjestelmäilmoitukset > Käynnistyksen ilmaiseminen > valitse haluamasi Varattu-osoitin pudotusvalikosta. Pomppiva kohdistin on oletusasetus (KDE:ssa ja useimmissa jakeluissa).

Itse olen säätänyt vain käynnistyksen ilmaisemisen aikakatkaisua (tuon edellisen alla) lyhyemmäksi, koska 30 sekuntia pomppiva kohdistin on täysin turha.

Toiseen kysymykseesi en osaakaan suoraan vastata, täytyisi etsiskellä.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: pomppiva kuvake ja käyttö historia
« Vastaus #2 : 30.10.2012 - klo:15:43 »
saako tuon "viimeiseksi käytetyt" pysymään automattisesti tyhjänä,ettei se keräisi mitään historiaa,vaiko täytyykö se tyhjentää aina itse

Anna seuraava komento, ihan normaalina käyttäjänä

Koodia: [Valitse]
chmod -w ~/.kde4/share/apps/RecentDocuments/
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: pomppiva kuvake ja käyttö historia
« Vastaus #3 : 01.11.2012 - klo:12:07 »
Graafisen version kannattajille:
Klikkaa hiiren kakkosella käynnistysvalikon geggoa--> sovellusten käynnistysvalikon asetukset ja sieltä täppä pois viimeksi käytetyista sovelluksista. Asetukset "välilehdestä" voi muuttaa näkyvien ohjelmien määrää.

Samasta paikasta voipi muutenkin sorvata valikkoa mieleiseksi.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

guest550

  • Vieras
Vs: pomppiva kuvake ja käyttö historia
« Vastaus #4 : 12.11.2012 - klo:17:46 »
näillä ohjeilla ratkaistu,pomppivan kuvakkeen sai pois ja käynistysvalikon mielestäni paremmaksi