Kirjoittaja Aihe: Asennus DVD:ltä - graafinen asennusohjelma ei käynnisty TOISELLA koneella  (Luettu 5095 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest476

  • Vieras
Tuli muutaman vuoden tauon jälkeen palattua SUSEn käyttäjäksi, kun Ubuntu puskee ulos vain "välimallin" julkaisuja. Tietokoneita olisi 2kpl, joista pöytäkoneelle DVD asennus menikin moitteetta, mutta käsittämättömästi sama asennus DVD ei suostu toimimaan läppärillä (Lenovo X301).

DVD boottaa alkuvalikkoon, mutta asennusohjelmaan en pääse, koska tulee ilmoitus "openSUSE installation repository not found. Starting manual install" (tjsp). Normaalin asennusohjelman sisään käynnistyy merkkipohjainen installer.

Onko ideoita miten tuosta pääsee yli?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies
joskus olen joutunut tappelemaan vähän samantyylisien ongelmien kanssa ja silloin on auttanut levyn uudelleen poltto mahdollisimman hitaalla nopeudella.
Jotkut dvd-asemat ovat todella tarkkoja mikä kelpaa olen jopa törmännyt sellaiseen, että joillekin asemille ei kelpaa DVD+R tai DVD-R levyt.

guest476

  • Vieras
Suorastaan pelkäsin, että tämä vastaus sieltä ensimmäisenä tulee  ;). Testasin asennuslevyn ko., koneessa ja Lenovo pystyy lukemaan levyn normaalisti. Sen sijaan SUSEn "Media check" toiminto ei käynnisty ollenkaan, vaan menee samaan "Manual install" tilaan.

guest476

  • Vieras
Safe Mode valinta bootissa auttoi tähän. Sinänsä outoa, että tällaista tarvitaan. Ko. läppäri on erittäin Linux yhteensopiva ja siinä on monet distrot testattu moitteetta. Kone myös boottaa openSUSEn Live-imaget ongelmitta, eli joku pikku bugitus tuossa asennus DVD:ssä on.

Vaikuttaako Safe Moden valitseminen jotenkin itse asennuksen lopputulokseen?

guest476

  • Vieras
Kyllä tuossa asennus DVD:ssä jotain bugia on, eikä se toimi oikein Lenovo X301:sen kanssa. Asennus menee Safe Bootin jälkeen läpi, mutta lopputulos ei toimi oikein. Antaa jotain USB-virhettä käynnistetteässä, on tahmaavan hidas ja prosessorikuormat nousevat tappiin jo ikkunoita siirtelemällä. Järjestelmä ei tunnista USB laitteita.

Mutta KDE Live levyllä ei ole boottiongelmaa ja asennuksen jälkeen kaikki toimii ongelmitta ja rivakasti.

guest1554

  • Vieras
Mulla ei alkanut 13.1 asentumaan ollenkaan, kuten aikaisemmat versiot jotka on asentuneet "heittämällä" Asus pöytäkoneeseen NVIDIA näytönohjaimella varustettuna.  Minäkin luulin jotta DVD:ssä on vika ja latailin ja polttelin uudestaan, mutta sama tulos.

Asennus onnistui vasta  kun laitoin nomodeset siihen riville asennuksen alussa. Resoluutio oli kyllä aivan hurja kunnes asensin nvidian ajurin.

Vanhaan Lenovon thinkpadiin meni heittämällä, mutta siinä on intellin näytönohjain. Ja toimii jotenkin paremmin/ nopeammin kuin tuossa pöytäkoneessa.