Kirjoittaja Aihe: DVB-T takkuaa 10.3:lla (pikselöityy)  (Luettu 3796 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lahtinenk

  • Vieras
DVB-T takkuaa 10.3:lla (pikselöityy)
« : 28.11.2007 - klo:20:14 »
Asensin 10.3 (64b) ja mythtv:n joka toimi aikaisemmin ihan hyvin vanhemmassa versiossa, mutta nyt kuva pikselöityy melko usein. Käytän Nebulan PCI-korttia, joka on mielestäni oikein hyvä ja koneessa on riittävästi vääntöä.

Itse epäilen kernelin parametrejä. Itseasiassa hain uuden 2.6.24-rc2:n ja kuva oli paljon parempi, mutta tuon 24:n kanssa on hiukan muuten ongelmia. Minulle riittäisi 2.6.23, joka on paremmin tuettu, mutta en löytänyt sitä valmiina mistään ja olen hiukan epävarma miten kernel confataan "suse-maisesti".

lahtinenk

  • Vieras
Vs: DVB-T takkuaa 10.3:lla (pikselöityy)
« Vastaus #1 : 30.11.2007 - klo:13:20 »
Hei ja kiitos vastauksesta, täytynee kokeilla sitäkin.

Tosin olen itse ajatellut, että ongelma voisi piillä joten kernelin schedulerissa tai HZ-määrityksessä. Koneessa on tuplaydin ja se näyttää jotenkin sotkevan asioita.


lahtinenk

  • Vieras
Vs: DVB-T takkuaa 10.3:lla (pikselöityy)
« Vastaus #2 : 10.12.2007 - klo:10:42 »
Hei,

Sain lisää ihmeteltävää. Käänsin uuden kernelin ja minusta se hiukan auttoi asiaa, mutta samalla totesin, että nvidian oma ajuri on täysin mahdoton käyttää. Heräsi tosin epäilys, että olisiko jokin asetus pielessä. Eli siis ajuri toimii kyllä muuten, mutta TV-kuvaa ei voi ollenkaan katsoa, kuva on yhtä sotkua.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: DVB-T takkuaa 10.3:lla (pikselöityy)
« Vastaus #3 : 10.12.2007 - klo:12:41 »
Hei,

Sain lisää ihmeteltävää. Käänsin uuden kernelin ja minusta se hiukan auttoi asiaa, mutta samalla totesin, että nvidian oma ajuri on täysin mahdoton käyttää. Heräsi tosin epäilys, että olisiko jokin asetus pielessä. Eli siis ajuri toimii kyllä muuten, mutta TV-kuvaa ei voi ollenkaan katsoa, kuva on yhtä sotkua.

Kokeilitko Nvidian uutta beta ajuria?
32bit -> http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_169.04.html
64bit -> http://www.nvidia.com/object/linux_display_amd64_169.04.html
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

lahtinenk

  • Vieras
Vs: DVB-T takkuaa 10.3:lla (pikselöityy)
« Vastaus #4 : 13.12.2007 - klo:20:45 »
Hei,

Tuo oli hyvä vihje, nyt se näyttää toimivan ihan mukavasti, tosin sellaisia pikkuräpsyjä on vielä, mutta ei se katsomista haittaa.

Kiitokset,

K