Kirjoittaja Aihe: Yast ei enää toimi graafisessa tilassa  (Luettu 3947 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jat58

  • Vieras
Yast ei enää toimi graafisessa tilassa
« : 17.03.2007 - klo:14:47 »
Latasin saatavilla oleviä päivityksiä (taisi tulla mukaan uusi kernelikin vai miksikä sitä kutsutaan). Nyt huomasin, että Yastiin ei enää  pääse graafisessa tilassa, mutta avaamalla ikkunan ja su:n kautta roottina kylläkin siis kirjoittamalla yast jne. Mitenkähän tilanteen voisi korjata?

juippis

  • Vieras
Vs: Yast ei enää toimi graafisessa tilassa
« Vastaus #1 : 19.03.2007 - klo:19:52 »
Minulla oli joskus sama ongelma SUSE 10.1 kanssa. Taisi korjaantua itsestään bootin jälkeen. Hitto kun en saanut sitä ratkaistua niin en osaa neuvoa tässä...

Kokeile normikäyttäjällä komentoa
/sbin/yast2 sw_single

jos sieltä vaikka tulisi infoa. Onkos sinulla muuten tämä zmd asennettuna? En ihmettelisi vaikka se olisi kaiken takana.
Katso:
http://opensuse.fi/Nopeampi_ohjelmistonhallinta

jat58

  • Vieras
Vs: Yast ei enää toimi graafisessa tilassa
« Vastaus #2 : 21.03.2007 - klo:18:44 »
Minulla oli joskus sama ongelma SUSE 10.1 kanssa. Taisi korjaantua itsestään bootin jälkeen. Hitto kun en saanut sitä ratkaistua niin en osaa neuvoa tässä...

Kokeile normikäyttäjällä komentoa
/sbin/yast2 sw_single

jos sieltä vaikka tulisi infoa. Onkos sinulla muuten tämä zmd asennettuna? En ihmettelisi vaikka se olisi kaiken takana.
Katso:
http://opensuse.fi/Nopeampi_ohjelmistonhallinta

Kiitos vinkistä! Täytyy kokeilla jahka pääsen kotikontuville oikean koneen ääreen. Tuon zmd:n olen poistanut (muutin repojen asennuslähteen tällä palstalla olleiden ohjeiden mukaisesti).

Toiseen asiaan: Käynnistuvalikko on edelleen omituinen; on vain levyke ja OpenSuse 10.2 (ja sulkeissa Kernelin numerosarja). Voikohan kernelin päivityksen jotenkin peruuttaa OpenSusessa. Tuosta kernelin "viasta?" on täällä ollut juttua usemmankin käyttäjän voimin. :-\

nh

  • Vieras
Yast ei enää toimi graafisessa tilassa
« Vastaus #3 : 27.10.2007 - klo:14:27 »
Lainaan vanhaa ketjua, koska tuntuisi sopivan aiheeseen.

Itsellä samanlainen ongelma @ OSL 10.3 Gnome 32-bit: Yast sekä Install Software eivät suostu käynnistymään pikakuvakkeista. Kysyvät kyllä rootin salasanaa, mutta sen jälkeen ei mitään tapahdukkaan.

Kokeilin yllä mainittua /sbin/yast2 :sta ja sitä kautta tuntuisi toimivan nätisti. Lisäksi myös pelkkä yast -komento toimii.

Ideoita kuinka saada ongelma ratkaistua?

nh

  • Vieras
Vs: Yast ei enää toimi graafisessa tilassa
« Vastaus #4 : 28.10.2007 - klo:00:22 »
Ideoita kuinka saada ongelma ratkaistua?

Itse itselleni vastaten:

Homma lähti rokkaamaan, kun kirjauduin roottina ja ajoin sitä kautta kaikki mahdolliset päivitykset.

juippis

  • Vieras
Vs: Yast ei enää toimi graafisessa tilassa
« Vastaus #5 : 04.11.2007 - klo:17:20 »
Olipa muuten joskus sama ongelma. Kun libicu-paketti päivittyi, ei YaST toiminut. Piti hakea vanhempi libicu ftp-palvelimelta ja asentaa se uudemman tilalle. Sitten taas toimi. Mutta hyvä jos tuo ongelma on saatu korjattua, pääsee taas päivittämään turvallisesti järjestelmää.