Kirjoittaja Aihe: Printteriongelma - Lexmark X1130  (Luettu 4528 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Exitium

  • Vieras
Printteriongelma - Lexmark X1130
« : 24.06.2008 - klo:23:31 »
Elikkäs tuo printteri pitäisi saada toimimaan ja se on todellakin aivan pakollinen vehje. Malli näkyy otsikossa, eli Lexmark X1130. Distrona openSUSE 11.0 KDE4 64bit

YaST:n kautta asensin aluksi paketin Lexmark-drivers. Tämän jälkeen menin YaST:n tulostinasetuksiin ja kyseinen printteri näkyi kiltisti listalla. Määritin sen peruasetuksilla, mutta kun koetan printata testisivua niin mitään ei tule ulos. Googlella löysin sitten tämmöisen sivun: http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Lexmark-X1130 Latasin ohjeen mukaan x86 64 bit (RPM for LSB 3.1), asensin sen (ensin asensin YaST:n kautta tuon lsb3.1), testasin sillä, ei vieläkään mitään eloa. Muistin siis vielä poistaa nuo edelliset ajurit.

Joten mitä on tehtävissä? :(

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Vs: Printteriongelma - Lexmark X1130
« Vastaus #1 : 25.06.2008 - klo:04:07 »
Joten mitä on tehtävissä? :(

Uhrattava n. 100 euroa ja ostaa vastaava esim. hp:n monitoimilaite(, ja varmistaa että laite todellakin toimii linuxissa). Itse myös jouduin uusimaan tulostimeni ja skannerini siirtyessäni Linuxiin. Lexmark ei ole kyllä testeissäkään ollut ylivoimainen, joten kyllä luulisi sen pystyttävän vaihtaa toiseen.

Toi partially toimimislupaukset eivät ole kovinkaan rohkaisevia, joten tuskin saat tulostintasi toimimaan ilman lompakon vilauttelua.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2772
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Printteriongelma - Lexmark X1130
« Vastaus #2 : 25.06.2008 - klo:08:34 »
oletko kokeillut konfata sitä CUPS: web-käyttöliittymällä?
avaa selaimesta http://localhost:631/

Exitium

  • Vieras
Vs: Printteriongelma - Lexmark X1130
« Vastaus #3 : 25.06.2008 - klo:10:47 »
Joten mitä on tehtävissä? :(

Uhrattava n. 100 euroa ja ostaa vastaava esim. hp:n monitoimilaite(, ja varmistaa että laite todellakin toimii linuxissa). Itse myös jouduin uusimaan tulostimeni ja skannerini siirtyessäni Linuxiin. Lexmark ei ole kyllä testeissäkään ollut ylivoimainen, joten kyllä luulisi sen pystyttävän vaihtaa toiseen.

Toi partially toimimislupaukset eivät ole kovinkaan rohkaisevia, joten tuskin saat tulostintasi toimimaan ilman lompakon vilauttelua.

Kyseinen printteri toimi Ubuntussa. :-\ Ja aivan nätisti, vaikka ajurit pitiki asentaa hankalamman kautta (ei löytynyt valmista tukea siellä Ubuntun printteritietokannassa)

oletko kokeillut konfata sitä CUPS: web-käyttöliittymällä?
avaa selaimesta http://localhost:631/

Mitenkäs tämä hoidetaan? Katselin tuossa yhdessä välissä ja oli pakko myöntää että en tiennyt mitä olin tekemässä.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2008 - klo:10:53 kirjoittanut Exitium »

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1435
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Printteriongelma - Lexmark X1130
« Vastaus #4 : 25.06.2008 - klo:19:23 »
Minulla on "ongelmaprintteri" eli Epson Stylus Photo R800. Sain sen toimimaan, kun latasin turboprintin. Ilmainen testiversio löytyy:
http://www.turboprint.de/english.html ja sieltä beta.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Exitium

  • Vieras
Vs: Printteriongelma - Lexmark X1130
« Vastaus #5 : 26.06.2008 - klo:00:24 »
Teinpä sitten semmoisen ratkaisun, että siirryin takaisin Ubuntun puolelle. Ihan distrona openSUSE oli mielestäni pieni pettymys. Ei missään nimessä huono, mutta ei sopinut vain minulle.

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Vs: Printteriongelma - Lexmark X1130
« Vastaus #6 : 26.06.2008 - klo:00:33 »
Teinpä sitten semmoisen ratkaisun, että siirryin takaisin Ubuntun puolelle. Ihan distrona openSUSE oli mielestäni pieni pettymys. Ei missään nimessä huono, mutta ei sopinut vain minulle.

Varmasti ihan viisas ratkaisu, mikäli saat siinä distrossa tulostimesi toimimaan.

Minulla toistaiseksi näyttää siltä, että tämä OpenSuse toimii paremmin, kuin Ubuntu Hardy. Tosin varmaankin saisin myös Hardyn toimimaan, jos viitsisin nähdä vaivaa, mutta laiska kun olen.  :P

Iloisena olenkin pannut merkille, että paketinhallinnan tahmaus on ohi, joten tätä on jo ilo käyttää.