Kirjoittaja Aihe: Kummajainen CD aseman käytössä 10.2  (Luettu 2476 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulo

  • Jäsen
  • Viestejä: 20
  • Sukupuoli: Mies
Kummajainen CD aseman käytössä 10.2
« : 04.02.2007 - klo:15:43 »
En voi katsella CD:tä omia ottamiani ja polttamiani kuvia vaan tulee ilmoitus, "Ei käyttöoikeutta" (osoite: system/media/hdc  Konquerorissa). Ei edes pääkäyttäjän tidostoselaimella näe levyn sisältöä.  Myös musiikin soitossa on osalla ostetuilla levyillä häiriöitä mm. tulee ilmoitus: Method "Mount" with signature "ssas" on interfase
"org.freedesktop.... doesn't exit".   Suse 9.3  ja  10.0 :ssa ei näitä riesoja kohdannut  .  Olisin kiitollinen vinkeistä korjaamiseksi.  Minulla on ostettu 10.2 , mutta sen asennustuesta ei kovin paljon huonolla englannilla saa irti.   
Olen asentanut libdvdcss2+ vaihdetut soittimet  joten videot ja suurin osa musiikista kyllä toimivat hienosti omista ja suurimmalta osin ostetuiltakin levyiltä.
Missä on 10.2:n  Kscd .
 
Ps  Kiitos Juppis avustasi, mutta en saanut ohjeilla aikaan korjausta.  Editoin lopulta suoraan fstab tiedostoa  /media/cdrecorder :n osalta ja muutin parametrit
sen perästä ,joita oli pitkä rivi , seuraaviksi: auto  noauto,user,sync,0,0.  Tilanne parani kyllä , mutta ei täysin.      Olen kuitenkin  saanut muutoinkin Suse paran niin sekaisin,että tuli paniikki ja meni uusiksi koko asennus. Se auttoi. 
« Viimeksi muokattu: 07.02.2007 - klo:08:32 kirjoittanut Kulo »

juippis

  • Vieras
Vs: Kummajainen CD aseman käytössä 10.2
« Vastaus #1 : 04.02.2007 - klo:16:08 »
Onkos levy edes mounttaantunut? Pastea tulos:
grep -i udf /etc/fstab

jos se ei tuota mitään, niin
grep -i iso /etc/fstab

seuraavan kerran kun laitat CD:n asemaan kuvia katsoaksesi, kirjoita
cat /etc/mtab
ja varmista, että levy on liitetty tiedostojärjestelmään.

Virhe "Käyttöoikeus ei riitä" on ihan yleinen, jos CD ei ole mountattuna. Pääkäyttäjän virhe "tiedostoja ei näy", on niin ikään ymmärrettävä, jollei levy ole liitettynä. :-)